‘Techtour. The story to tell.’

Hoe bewijst Schneider Electric dat ze dé specialist in energiemanagement is?
Heel simpel: dit live laten zien, erover vertellen, het demonstreren en bewijzen in hun kantoor, of liever gezegd; in hun nieuwe kantoor, het hoofdkantoor van Schneider Electric in Hoofddorp. In dat kantoor zijn namelijk de nieuwste technieken, producten en oplossingen van Schneider Electric toegepast. Zichtbaar en werkend. Een beter bewijs is niet te leveren, toch?

Techtour. The story to tell.
Als je alles wilt laten zien duurt dat ruim een uur. Vanaf de parkeerkelder, langs alle verdiepingen en locaties tot het dak; een complete tour die van voor tot achter de moeite waard is, zelfs voor niet-techneuten en personen uit andere doelgroepen. Maar hoe hou je zoiets interessant? Daarvoor ontwikkelde studio JEROENDEJONG het concept ‘Techtour; The story to tell’. Een attractieve tour met kop en staart en een heldere verhaallijn en looproute, ondersteund door grafische- en 3D-objecten en audiovisuele presentaties. De Techtour begint in het Solution Center op de begane grond met een presentatie over Schneider Electric en gaat via de parkeerkelder en alle verdiepingen naar het dak, om te eindigen op het balkon in de entreehal met een demonstratie op zes beeldschermen van EcoStruxure; een product van Schneider Electric waarop het volledige energiemanagement van een kantoor of gebouw digitaal in kaart wordt gebracht.

QR-codes
Op iedere Techtour-locatie in het gebouw plaatsten wij signing. Een Techtour-logo, een 3D-pijl of een afbeelding dragen bij aan de centrale boodschap; ‘Schneider Electric, dé specialist in energiemanagement’. Middels QR-codes die gescand kunnen worden met een smartphone en een speciaal hiervoor ontwikkelde app is meer en specifiekere informatie beschikbaar. Desgewenst ontvangt u die informatie in uw mailbox. Handig en ook nog goed voor het milieu.

Training
Natuurlijk volstaat het sec vertalen van een concept naar de creatie niet als je de mensen die het moeten doen verzuimd te trainen; op het verhaal, op het concept, op ‘the story to tell’. Twintig professionals van Schneider Electric werden voor deze gelegenheid door onze trainingspartner Sales&Pepper in twee dagen getraind op inhoud en verbale en non-verbale presentatietechnieken. Technieken die nodig zijn om de ruim een uur durende Techtour voor de bezoekers aantrekkelijk te houden en de belangrijkste boodschap – ‘Schneider Electric, de specialist in energiemanagement – over te brengen.
Zó bewijst Schneider Electric dus dat ze dé specialist in energiemanagement is.

Schneider Electric
Schneider_Electric_01 270x300
Schneider_Electric_06 270x300
Schneider_Electric_07 570x300
Schneider_Electric_05 570x300
Schneider_Electric_09 270x300
Schneider_Electric_02 270x300
Schneider_Electric_10 570x300